FANDOM

EarthbendingEmblem.png EarthKingdomEmblem.png
Huan
Huan
Elämäkerta
Kansalaisuus

Zaofu, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Musta (vihreä raita edessä)

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Suyin Beifong, Opal, Baatar, Wei ja Wing, Baatar nuorempi (ennen), Meelo, Ikki

Viholliset

Kuvira, Baatar nuorempi (ennen), Maan imperiumin armeija

Aseet

Maa, metalli

Taistelutyyli

Maantaitaminen, metallintaitaminen

Ammatti

Taiteilija

Asema

Maan imperiumin vanki (ennen)

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"The Metal Clan"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Jason Marsden

Huan on Suyin Beifongin ja Baatarin toiseksi vanhin poika ja yksi Toph Beifongin lapsenlapsista. Kuvanveistäjänä hän käyttää metallintaitamista luodakseen abstraktisia patsaita ja veistoksia, jotka hän laittaa esille Zaofun puutarhoihin.

Historia Muokkaa

171 jSk Muokkaa

Korra ja hänen liittolaisensa matkustivat Zaofuun, kun he olivat kuulleet uuden tuulentaitajan asuvan siellä. Kaupungin johtaja, Suyin Beifong, esitteli heille paikkoja. Kiertoajelun aikana he törmäsivät Huaniin, joka keskittyi manipuloimaan metallisia veistoksia metallintaitamisen avulla. Kun Bolin erehtyi luulemaan erästä veistosta banaaniksi, ärsyyntynyt Huan alkoi selostamaan, että työn rakenteita inspiroi äskettäinen Harmoninen lähentyminen.

Myöhemmin Huan istui illallisella perheensä ja vieraiden kanssa. Hänen isänsä ja isoveljensä eivät osallistuneet, koska heillä oli kiire erään projektin takia. Huan pysyi hiljaa koko illallisen ajan.

Seuraavana päivänä, Huan todisti yhdessä isänsä ja pikkuveljiensä kanssa äitinsä ja tätinsä välistä taistelua. Kesken tappelun, yksi Huanin veistoksista lensi päin seinää, jolloin Huanille tuli paniikki. Kun hän katsoi lähemmin veistoksen epämuodostuneita rakenteita, työ ei näyttänyt hänestä huonolta.

Huan oli Opallin jäähyväisillallisella. Hän ei osoittanut paljoa kiinnostusta äitinsä puheesta, joka liittyi Opaliin. Hän kuitenkin kohotti maljaansa, ja katsoi ainoan siskonsa lähtöä Pohjoiselle tuulitemppelille.

174 jSk Muokkaa

Kun Kuvira oli ohjannut armeijansa Zaofun muureille 174 jSk, tyytymätön Huan seisoi perheensä luona, kun heillä oli tapaaminen armeijan komentajan ja Baatar nuoremman kanssa.

Eräänä yönä Huan heräsi, kun Kuvira ilmoitti Suyinin yrittäneen kaataa hänet. Huan käskettiin vahtimaan Ikkiä ja Meeloa, kun Korra, Jinora ja Opal koittivat jutella Kuviran kanssa. Hän valvoi, kun lapset maalasivat. Huan oli vaikuttunut Ikkin lapsekkaasta työstä.

Kun Kuvira myöhemmin marssi kaupunkiin ja käski kaikkia kumartamaan hänelle, Huan ja hänen isänsä pysyivät ainoina pystyssä. Baatar nuorempi oli heille vihainen, koska he eivät tehneet niin kuin heitä käskettiin. Huan ja hänen perheensä vangittiin puiseen vankilaselliin, joka sijaitsi erään Kuviran tehtaan alla olevassa luolassa. Bolin, Opal, Lin ja Toph onnistuivat pelastamaan heidät kaikki. Kun he olivat päässeet ulos luolasta, Huan jäi isänsä ja isoäitinsä luokse, kun Bolin ja Opal lähtivät auttamaan Zhu Lita, ja Suyin, Lin, Wei ja Wing aikoivat tuhota Kuviran henkiköynnöksillä toimivan tykin. Myöhemmin Huan matkusti Republic Cityyn kaikkien muiden kanssa paitsi Tophin.

Sukulaiset Muokkaa

Lao

Poppy

Kanto

Toph

Tuntematon

Lin

Suyin

Baatar

Baatar Jr.

Huan

Opal

Wei

Wing

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 3: Muutos (易) Muokkaa

Kirja 4: Tasapaino (平衡) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Huan on kolmas tunnettu hahmo, jolla on värjätyt hiukset.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki