FANDOM

EqualistsIcon.png UnitedRepublicEmblem.png
Hiroshi Sato
佐藤廣
Hiroshi Sato
Elämäkerta
Kansalaisuus

Republic City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Tulikansa[3]

Ikä

50 (Kirja 1: Ilma)[2]
54 kuollessaan (Kirja 4: Tasapaino)

Syntymävuosi

120 jSk

Kuollut

174 jSk

Seuraaja

Asami Sato (Tulevaisuuden Teollisuuden toimitusjohtajana)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Kastanjanruskea

Hiusten väri

Musta (harmaantuva) (Kirja 1: Ilma)
Harmaa (Kirja 4: Tasapaino)

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Yasuko (vaimo; kuollut)

Liittolaiset

Yasuko, Asami Sato, Equalistit (ennen), Amon (ennen), Luutnantti, Republic City

Viholliset

Taitajat, Avatar-tiimi (ennen), Asami Sato (ennen), Tenzin, Lin Beifong, Agni Kai -triadi, Kaali Oy, Metallintaitajapoliisivoimat, Saikhan, Iroh, Bumi, Yhdistyneet joukot, Kuvira, lisää...

Aseet

Sähköhanska, Mechatankki, Kaksitaso

Ammatti
  • Equalisti (ennen)
  • Keksijä
  • Liikemies (ennen)
  • Teollisuusmies (ennen)
Asema
  • Equalistien komentaja (ennen)
  • Equalistien teknologian hankkija (ennen)
  • Pro-taitamisen sponsori (ennen)
  • Republic Cityn vankilan vanki (ennen)
  • Tulevaisuuden Teollisuuden perustaja
  • Tulevaisuuden Teollisuuden toimitusjohtaja (ennen)
  • Yhdistyneen tasavallan yläluokan asukas (ennen)
Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"The Voice in the Night"

Viimeinen esiintyminen

"Day of the Colossus"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Daniel Dae Kim

Hiroshi Sato oli ei-taitaja, teollisuusmies ja Tulevaisuuden Teollisuuden perustaja, joka polveutuu varhaisimmista Tulikansan siirtolaisista.[3] Nerokkaana keksijänä hän keksi Satomobiilin, mikä teki hänestä aikansa johtavan teollisuusmiehen. Poliisien löydettyä hänen salaisen tehtaansa, paljastui, että hän oli rakentanut korkealle kehittyneitä aseita Equalisteille,[1] ja hänestä tuli myöhemmin yksi vallankumousliikkeen suurista johtajista. Hän joutui vankilaan rikoksistaan, kun Taitamisen vastainen vallankumous pysäytettiin.[4]

Vuonna 174 jSk Hiroshi oli alkanut katua tekojaan ja yritti tehdä sovinnon tyttärensä Asamin kanssa. Kuviran uhatessa Republic Cityä, Lin Beifong vapautti Hiroshin vankilasta auttamaan varustamaan kolibrimechapukujen prototyypit plasmasahoilla. Hän uhrasi itsensä leikatessaan Avatar-tiimille pääsyreittiä valtavaan henkivoimatykillä varustettuun mechapukuun sen platinakuoren lävitse.[5]

Historia Muokkaa

Varhainen elämä ja ura Muokkaa

Hiroshi Sato syntyi erääseen köyhään perheeseen. Hän teki nuorena töitä kengänkiillottajana auttaakseen perhettään. Kun hän oli 18-vuotias, hän vakuutti varakasta liikemiestä rahoittamaan automobiilien suurtuotantoa. Ennen pitkää, hän valmisti Satomobiileja ensimmäisessä 'Tulevaisuuden Teollisuus'-tehtaassa. Kun hän oli 25-vuotias, nerokas teollisuusmies oli tienannut ensimmäiset miljoona yuania. Tajutessaan, ettei kaikilla Republic Cityssä olisi varaa omaan Satomobiiliin, mutta he tarvitsisivat kuitenkin kuljetusta, hän suunnitteli taksin vähempivaraisia varten.

Aikanaan hän tapasi Yasukon, jonka kanssa meni naimisiin, ja he saivat Asami-nimisen tyttären vuonna 152 jSk. Kuusi vuotta myöhemmin, hänen vaimonsa menetti henkensä erään Agni Kai -triadin jäsenen käsissä, kun ryhmä murtautui Saton kartanoon. Tästä syystä Hiroshi tunsi syvää vihaa taitajia kohtaan ja liittyi Amonin puolelle.[6]

170 jSk Muokkaa

Tulifrettien sponsorointi Muokkaa

Vuonna 170 jSk, Asami toi Makon isänsä tehtaaseen, missä Hiroshi alkoi kertomaan vaatimattomasta alustaan ja lupautui myöhemmin sponsoroimaan Tulifrettejä Pro-taitamisturnauksessa sillä ehdolla, että joukkue käyttäisi Tulevaisuuden Teollisuuden logoa heidän univormuissaan. Hiroshi otti jälkeenpäin osaa Tarrlokin järjestämään gaalaan kaupungintalolla Avatar Korran kunniaksi. Siellä hän tervehti Korraa ja sanoi, että kaikki odottivat "suuria asioita" häneltä.[6]

Tulifrettien sponsorina, hän ja hänen tyttärensä osallistuivat Pro-taitamiskisojen loppuotteluun, minne Equalistit hyökkäsivät.[7] Kun Equalistit olivat hyökänneet Pro-taitamisareenalle, Hiroshia pyydettiin käymään poliisilaitoksella kertomassa, mitä hän pystyi kertomaan hyökkäyksestä. Kun hän oli lopettanut, Tenzin ja päällikkö Lin Beifong päästivät Hiroshin lähtemään. Häntä käskettiin palaamaan, jos hän muistaisi vielä jotain, mihin hän suostui ja vaati Equalistien joutuvan maksamaan rikoksistaan.[1]

Sukulaiset Muokkaa

Hiroshi

Yasuko

Asami

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 1: Ilma (气) Muokkaa

Kirja 4: Tasapaino (平衡) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Japanissa, Hiroshi on yleinen miesten etunimi ja Sato on yleisin sukunimi.
  • Olleessaan vankilassa, Hiroshin tukka harmaantui kokonaan ja hänelle kasvoi partaa, jolloin hän alkoi muistuttamaan Hayao Miyazakia.
  • Hiroshi oli yhdeksäs ja viimeinen hahmo, joka kuoli ruudulla The Legend of Korrassa. Muut olivat aikajärjestyksessä; Amon, Tarrlok, Wan, Unalaq, Hou-Ting, P'Li, Ming-Hua ja Ghazan.
Edeltäjä 
Asema perustettiin
Tulevaisuuden Teollisuuden toimitusjohtaja
Tuntematon - 170 jSk
Seuraaja 
Asami Sato

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (19. toukokuuta 2012). "The Aftermath". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 7. Nickelodeon.
  2. Welcome to Republic City (20. huhtikuuta 2012). Nickelodeon.
  3. 3,0 3,1 The Legend of Korra Press Site - Character descriptions. (17. maaliskuuta 2012). Viacom International Inc.
  4. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (13. syyskuuta 2013). "Rebel Spirit". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 1. Nickelodeon.
  5. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (19. joulukuuta 2014). "Day of the Colossus". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 12. Nick.com.
  6. 6,0 6,1 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (28. huhtikuuta 2012). "The Voice in the Night". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 4. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki