FANDOM

FirebendingEmblem.png FireNationEmblem.png
Hide
Hide
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Ruskea

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

On Ji (ihastus)

Liittolaiset

Rehtori

Viholliset

Aang (Kuzonina), Shoji

Aseet

Tuli

Taistelutyyli

Tulentaitaminen

Ammatti

Oppilas

Asema

Tähtioppilas

Yhteistyö

Tulikansan koulu

Ensiesiintyminen

"Tulikansan koulussa" (ainoa esiintyminen)

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Matthew Underwood

Hide oli oppilas Tulikansan koulussa, joka kiusasi usein muita oppilaita. Hän piti itseään On Jin poikaystävänä ja oli hyvin omistushaluinen tätä kohtaan. On Ji ei puolestaan vaikuttanut olevan kiinnostunut Hidesta.

Hide koitti säännöllisesti haastaa riitaa toisten oppilaiden kanssa, ja hän kieroilisi itsensä helposti pois ongelmista. Hän oli malliesimerkki siitä, millaiseksi Tulikansan koulu voi oppilaista kasvattaa; lihaksikkaita, mutta heikkomielisiä. Hänestä oli tarkoitus tulla aikuisena ankara Tuliarmeijan upseeri, jota kaikki hänen alaisensa vihaisivat.

Historia Muokkaa

Kun Aang, joka oli keksinyt peitenimen vanhan ystävänsä mukaan, saapui Tulikansan kouluun, kaikki olettivat hänen tulevan Tulikansan siirtokunnista. Lähdettyään koulusta, Aang tapasi On Jin, joka oli ystävällinen häntä kohtaan. Nähdessään "Kuzonin" ja On Jin yhdessä, Hide teki selväksi Aangille, että On Ji oli hänen tyttöystävänsä.

Musiikintunnilla, Aang joutui pulaan tanssimisen vuoksi, koska se ei ollut sallittua. On Ji oli kuitenkin huvittunut tanssista, ja Aang tarjoutui näyttämään liikkeitä hänelle tauolla. Hide iski tulta Aangia kohti kuultuaan tämän ja huudahti, että "kukaan ei näyttäisi mitään On Jille, varsinkaan liikkeitä". Hän aikoi jälkeenpäin lyödä Aangia; tämä kuitenkin onnistui väistämään jokaisen iskun ja aiheutti myöhemmin Hiden kaatumisen käyttämättä mitään taitamisvoimaa tai edes koskematta häneen. Aang joutui vaikeuksiin toisen oppilaan "pahoinpitelystä".

Myöhemmin, Hide ilmoitti rehtorille Aangin järjestämistä tanssijuhlista. Yhdessä rehtorin ja kahden virkailijan kanssa, Hide yritti saada Aangia kiinni, mutta Avatar piiloutui luokkakavereidensa sekaan. Aang ja hänen ystävänsä onnistuivat livahtamaan pois paikalta luolan takakautta.[1]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 3: Tuli (火) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Hide oli yksi harvoista Tulikansan asukkaista, jolla ei ollut mustia hiuksia ja kullanruskeita silmiä.

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 O'Bryan, John (kirjoittaja) & Dos Santos, Joaquim (ohjaaja). (28. syyskuuta 2007). "Tulikansan koulussa". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 2. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki