FANDOM

Henkimaailma ikoni UnitedRepublicEmblem WaterTribeEmblem

"I've decided to keep the portals open. Humans can now physically enter the Spirit World and spirits will be free to roam our world."
Avatar Korra päätöksestään pitää henkiportaalit auki.

Eteläinen portaali
Henkiportaalit
Fyysiset tiedot
Sijainti

Pohjoisnapa, Republic City, Etelänapa

Hallinto
Valvoja
Ensiesiintyminen

"The Southern Lights"

Henkiportaalit (engl. Spirit portals) ovat portteja fyysisen ja henkisen maailman välillä. Eteläinen ja pohjoinen portaali syntyivät Vaatun puhkaistua maailmojen välisen rajan Raavan aikakaudella. Kolmas portaali avautui Republic Cityn henkimaihin vuonna 174 jSk Kuviran henkivoimatykin aiheutettua valtavan henkivoimapurkauksen.

Sijainnit Muokkaa

Pohjoisnapa Muokkaa

Pohjoinen portaali

Pohjoinen henkiportaali sijaitsee pohjoisnavalla ja johtaa aukiolle henkimaailmaan, lähelle Ajan puuta.

Tämä Vaatun luoma henkiportaali hohtaa punertavan ruskeana, ja se sijaitsee keskellä ikivanhaa metsää pohjoisnavalla. Vaikka suurin osa pohjoisnavasta koostuu tundrasta, henkiportaalin ympäröimä metsä on säilynyt suojassa pohjoisen ankaralta ilmastolta johtuen henkiportaalin energiasta. Se johtaa aukiolle henkimaailmaan, lähelle Ajan puuta.

Avatar Wan sulki tämän portaalin päätettyään eristää ihmiset ja henget eri maailmoihin vuoden 9,829 eSk Harmonisen lähentymisen jälkeen. Se avattiin uudelleen Avatar Korran toimesta ennen vuoden 171 jSk Harmonista lähentymistä.

Republic City Muokkaa

Republic Cityn portaali

Republic Cityn portaali sijaitsee Republic Cityn keskustassa ja johtaa niitylle henkimaailmaan.

Kuviran henkivoimatykin aiheuttama energiapurkaus loi tämän kolmannen henkiportaalin Republic Cityn keskustan henkimaihin. Se hohtaa kirkkaanvihreänä, ja johtaa sinisten vuorten ympäröimälle niitylle henkimaailmaan.

Kuviran tuhoaseen luomana Republic Cityn valloituksen aikana, se oli ainut kolmesta portaalista, joka syntyi ihmisen toimesta.

Etelänapa Muokkaa

Eteläinen henkiportaali

Eteläinen henkiportaali sijaitsee etelänavalla ja johtaa aukiolle henkimaailmaan, lähelle Ajan puuta.

Tämä henkiportaali on myös Vaatun luoma, ja se hohtaa kirkkaansinisenä keskellä etelänavan henkimetsää. Se johtaa aukiolle lähelle pohjoista henkiportaalia ja Ajan puuta. Avatar Wan sulki tämän portaalin vuoden 9,829 eSk Harmonisen lähentymisen jälkeen päätettyään pitää henget ja ihmiset eri maailmoissa. Eteläisen vesiheimon hengellisyyden heikentyminen Satavuotisen sodan jälkeen raivostutti henget, jotka kääntyivät pimeiksi ja alkoivat raivoamaan Ikimyrskyssä, peittäen portaalin ja sitä ympäröivän metsän jäähän.

Avatar Korra avasi portaalin uudelleen talvipäivänseisauksen aikana vuonna 171 jSk, rauhoittaen näin Ikimyrskyn ja palauttaen revontulet taivaalle. Vesiheimojen sisällissodan aikana Pohjoisen armeija esti eteläisten kapinallisten pääsyn portaalille rakentamalla sen suojaksi barrikadin.

Trivia Muokkaa

  • Harmonisen lähentymisen aikana, pohjoisen ja eteläisen henkiportaalin päällekkäin kaareutuminen muuttaa molempien portaalien värin kirkkaankeltaiseksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki