FANDOM

Henkimaailma ikoni

"Tunnen Hei Bain. Hän on läheinen."
Aang sanoo Kataralle.[1]

Hei Bai
黑白
Hei Bai
Elämäkerta
Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Ihon väri

Valkoinen ja musta

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Aang

Viholliset

Tulikansa

Aseet

Voimakkaat ja tuhoisat ääniaallot

Asema

Metsän henki

Yhteistyö

Henkimaailma

Ensiesiintyminen

"Päivänseisaus, osa 1: Henkimaailma"

Viimeinen esiintyminen

Escape from the Spirit World

Hei Bai, joka tunnetaan myös Mustana ja Valkoisena henkenä, on metsän henki. Hän ottaa yleensä pandakarhun muodon, mutta kykenee muuttumaan myös suureksi nelikätiseksi hirviöksi henkimaailmassa. Hän on suojellut yhtä Maan valtakunnan metsää tuhansia vuosia.

Historia Muokkaa

Hei Bai oli suojellut yhtä metsää Senlin-kylän ulkopuolella tuhansia vuosia; kuitenkin, metsän tuhon jälkeen, siitä tuli raivostunut ja tietämättä, että metsän tuho oli Tulikansan syytä, se otti kohteekseen läheisen Senlin-kylän ja syytti sen asukkaita. Kun talvipäivänseisaus lähestyi, Hei Bai muuttui hirviömäiseen muotoonsa ja terrorisoi kylää kaappaamalla yhden kyläläisen joka päivä. Aangin saavuttua kylään, hän yritti puhua vihaisen hengen kanssa, muttei onnistunut. Hei Bai tuli väkivaltaiseksi Aangia kohtaan, jolloin Sokka ryhtyi auttamaan Aangia hyökkäämällä Hei Bain kimppuun bumerangillaan. Kuitenkin, Hei Bai oli ylivoimainen ja kaappasi Sokkan henkimaailmaan. Jälkeenpäin, yrittäessään tyynnyttää vihaista henkeä, Aang näytti Hei Baille tammenterhoja, joita löytyi palaneesta metsästä, rauhoittaen hengen, koska metsä kasvaisi takaisin. Hei Bain viha laantui ja se palasi normaaliin olomuotoonsa. Se otti tammenterhon suustaan ja jätti sen kylän portille. Portin luona alkoi versoamaan bambun versoja, joiden seasta kadonneet kyläläiset kompuroivat.[2]

Kun Aang oli tavannut Kohin, Hei Bai saapui hänen luokseen antaakseen hänelle kyydin henkimaailmasta ulos johtavalle portille. Se laukaisi valon suustaan Aangia kohti, lähettäen hänet takaisin fyysiseen maailmaan. Paviaanihengen ilkeästä huomautuksesta Aangin lähdöstä, Hei Bai muuntautui hirviömäiseen muotoonsa ja pelästytti epäkunnioittavan apinan tiehensä, jonka jälkeen se muuttui takaisin pandaksi.[3]

Kuukausia myöhemmin, kun Aang oli koomassa prinsessa Azulan salamahyökkäyksen vuoksi, Hei Bai ilmestyi hänen uneensa auttaakseen häntä parantamaan Avatar-hengen vierailemalla viimeisimpien elämiensä luona.

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 1: Vesi (水) Muokkaa

Escape from the Spirit World Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Hei Bai (黑白) tarkoittaa kiinaksi "mustavalkoista".
  • Hei Bain hirviömuoto pohjautuu Evangelioneiden massatuotantoon suositusta animesta Neon Genesis Evangelion.
  • Kun Aang yritti puhua Maalatulle naiselle, tietämättään tämän olevan Katara valeasussa, hän mainitsi olevansa Hei Bain hyvä ystävä.[1]
  • Vaikka Hei Bai on pandakarhu, hänen patsaansa esittää ruskeakarhua.

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Spaulding, Ethan (ohjaaja). (5. lokakuuta 2007). "Maalattu nainen". Avatar: The Last Airbender. Kirja 3: Tuli. Jakso 3. Nickelodeon.
  2. Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (8. huhtikuuta 2005). "Päivänseisaus, osa 1: Henkimaailma". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 7. Nickelodeon.
  3. Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & Filoni, Dave (ohjaaja). (2. joulukuuta 2005). "Pohjoisen saarto, osa 2". Avatar: The Last Airbender. Kirja 1: Vesi. Jakso 20. Nickelodeon.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki