FANDOM

FirebendingEmblem.png FireNationEmblem.png Henkimaailma ikoni.png
Fang
Fang
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Kuollut

12 eSk

Seuraaja

Appa (Avatarin eläinoppaana)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Uros

Ihon väri

Punainen (sininen henkenä)

Ihotyyppi

Suomut

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Roku, muut Avatarit

Viholliset

Sozin, Sozinin lohikäärme

Aseet

Kynnet, hampaat, tuli

Taistelutyyli

Tulentaitaminen

Asema

Rokun lohikäärme (eläinopas)

Yhteistyö

Henkimaailma

Ensiesiintyminen

"Päivänseisaus, osa 1: Henkimaailma" (henkenä)

Viimeinen esiintyminen

"Esi-isien salaisuuksia" (takauma)

Fang oli Avatar Rokun kesyttämä lohikäärme ja eläinopas, joka oli Rokun mukana syntymästä kuolemaan saakka.[1]

Historia Muokkaa

Kun Roku löysi Fangin, hän oli vasta poikanen, joka ei vielä ollut kuoriutunut munasta. Fangin vanhemmat olivat lähteneet, ja Roku päätti kasvattaa nuoren lohikäärmeen omillaan.

Kun Rokun kotisaarta uhkasi massiivinen tulivuoren purkaus vuonna 12 eSk, Fang yritti auttaa ystäväänsä. Vaikka Roku käski tätä lähtemään, Fang jäi hänen luokseen. Auttaessaan Rokua rauhoittamaan tulivuorta, Tulen valtias Sozin petti Avatarin ja jätti hänet kuolemaan. Fang kietoutui Rokun ympärille suojellakseen häntä, ja he molemmat menehtyivät, kun tuliperäinen purkaus osui heihin. Kuoleman jälkeen, Fang päätyi henkimaailmaan yhdessä Avatar Rokun kanssa.[2]

Fangin henki esiintyi Aangille ensimmäistä kertaa tämän seurattua Hei Bai-nimistä henkeä henkimaailmaan. Fang vei Aangin tulitemppelille Kuunsirppisaarelle, missä hän näytti Aangille Avatar Rokun patsaan, joka kertoi haluavansa puhua Aangin kanssa päivänseisauksen aikaan. Jälkeenpäin lohikäärme vei Aangin takaisin kehonsa luokse.[1] Fang myöhemmin kuljetti Aangia ja Rokua henkimaailmassa, kun Roku varoitteli Aangia Avatar-tilan vaaroista.[3]

Kun Aang oli tajuttomana Azulan salamahyökkäyksen takia, hän tapasi neljä aikaisempaa elämäänsä. Fang kykeni johdattamaan Aangin Rokun luokse, mutta Aang ei muistanut tapahtunutta.[4]

Kun Aang meditoi kesäpäivänseisauksen aikaan, Fang ja Roku tapasivat Aangin, ja lohikäärme kantoi kaksikon Eteläiselle tuulitemppelille. Myöhemmin he katselivat Fangin ja Rokun kuolemaa tulivuorenpurkauksessa.[2]

Hengelliset kyvyt Muokkaa

Henkenä Fang osasi käyttää muutamia yleisiä kykyjä, kuten aineettomuutta ja näkymättömyyttä. Lohikäärmeenä hän pystyi lentämään. Fangista ainutlaatuisen tekivät hänen telepaattiset kykynsä. Hän ei varsinaisesti osannut puhua, mutta pystyi sen sijaan näyttämään kuvia. Kun Fang tapasi Aangin ensimmäisen kerran, hän käytti kykyään kertoakseen tälle olevansa Rokun lohikäärme. Päästyään Tulitemppelille Fang käytti kykyään uudelleen kertoakseen missä ja milloin Aang voisi puhua Rokun kanssa. Jälkeenpäin hän vei Aangin takaisin oikeaan maailmaan Hei Bai-patsaan luokse. Ainoat tunnetut henkilöt, jotka näkivät Fangin henkisen olomuodon kuolevaisten maailmassa, olivat Aang ja Iroh.[1]

Esiintymiset Muokkaa

Kirja 1: Vesi (水) Muokkaa

Kirja 2: Maa (土) Muokkaa

Escape from the Spirit World Muokkaa

Kirja 3: Tuli (火) Muokkaa

Viitteet Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki