FANDOM

FireNationEmblem
Tämä artikkeli kertoo Tulikansan armeijan yksiköstä. Jakosta kertoo"Eteläinen heimo".
Southern Raiders' Forces
Eteläinen heimo
Tärkeimmät tiedot
Johtaja(t)
Yhteistyö

Tulikansa

Tehtävä

Merivoimien erikoisyksikkö

Kronologiset tiedot
Ensiesiintyminen

"Eteläinen heimo" (ainoa esiintyminen)

Eteläinen heimo, joka tunnetaan myös nimellä Eteläiset joukot (engl. Southern Raiders), ovat Tulikansan armeijan erikoisyksikkö, joka vastasi hyökkäyksistä Eteläiseen vesiheimoon vangitakseen tai tappaakseen vedentaitajia ja hävittämään kaikki toivo Tulikansan hallinnan vastustamisesta. He olivat osallisina myös joihinkin Maan valtakuntaan tehdyistä hyökkäyksistä.

Historia Muokkaa

Vuonna 94 jSk Eteläiset joukot hyökkäsivät Tulen valtias Azulonin käskystä Eteläiseen vesiheimoon etsimään huhuttua viimestä vedentaitajaa, vailla tietoa siitä, että kyseessä oli 8-vuotias Katara. Suurin osa hyökkääjistä veti itseensä heimon soturien huomion samalla, kun heidän komentajansa Yon Rha kuulusteli Kyaa vedentaitajan olinpaikasta. Suojellakseen tytärtään hän sanoi olevansa itse se vedentaitaja. Vangitsemisen sijaan Yon Rha tappoi hänet. Tämän myötä Eteläisen vesiheimon viha Tulikansaa kohtaan kasvoi ja kaikki heidän soturinsa lähtivät auttamaan Maan valtakuntaa sodassa. Myös Katara ja Sokka lähtivät autamaan Avatar Aangia tämän palattua.

Kaksi vuotta hyökkäyksen jälkeen Yon Rha erosi asemastaan ja Eteläisille joukoille nimitettiin uusi johtaja.

Sodan viimeisinä vuosina Katara ja Zuko jäljittivät Eteläiset joukot ja löysivät heidän lippulaivansa Valaanpyrstösaarelta, minne hyökätessään Katara löi maahan useat sotilaat. Hän myös kuulusteli näiden Yon Rhaksi luulemaansa johtajaa, pidätellen tätä verentaitamisella. Miehen kauhistuneet silmät kuitenkin paljastivat, ettei mies ollut se, jota Katara etsi. Johtaja vahvisti tämän todeksi kertomalla Yon Rhan jääneen eläkkeelle neljä vuotta sitten.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki