FANDOM

FirebendingEmblem.png FireNationEmblem.png
Druk
Druk
Elämäkerta
Kansalaisuus

Tulikansa

Etnisyys

Tulikansa

Ihon väri

Punainen

Ihotyyppi

Suomut

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Zuko, Tonraq, Desna ja Eska

Viholliset

Punainen Lootus

Aseet

Kynnet, hampaat, tuli

Taistelutyyli

Tulentaitaminen

Asema

Zukon lohikäärme

Yhteistyö

Tulikansa

Ensiesiintyminen

"Rebirth"

Viimeinen esiintyminen

"The Ultimatum"

Druk on kahden muinaisen lohikäärmeen Ranin ja Shawnin jälkeläinen ja toimii valtias Zukon ratsuna.[1]

Historia Muokkaa

Zuko matkusti Drukin selässä Ming-Huanin vankilaan saadessaan tietää vedentaitajan paenneen.[1] Kuullessaan Ming-Huanin toverin Zaheerin oppineen hallitsemaan tuulta, Zuko lähti viipymättä Pohjoiseen vesiheimoon, missä hän ja päällikkö Tonraq ilmoittivat Desnalle ja Eskalle tulevasta hyökkäyksestä P'Lin vankilaan.[2]

Pian sen jälkeen, Zuko ratsasti Drukin selässä tarkkaillakseen merkkejä Zaheerista ja tämän kumppaneista, jotka he havaitsivat lähestyvän lumimyrskyn suojassa. Taistelussa Druk aikoi pysäyttää Ming-Huanin ja P'Lin hyökkäämällä heidän kimppuunsa syöksemällä tulta. Voimakkaasta hyökkäyksestä huolimatta, P'Li torjui sen helposti ja ampui räjähtävän säteen Drukia kohti.[3]

Druk kuitenkin toipui ja oli tarpeesi hyvässä kunnossa viemään mestarinsa ja Tonraqin Sumuisten palmujen keitaalle, missä hän jäi odottelemaan ulos Zukon mentyä sisälle.[4]

Levättyään keitaan ulkopuolella, Drukin piti siirtyä välttääkseen jäämistä Makon ohjaaman Ba Sing Sein ilmanlaivan alle. Kun Avatar-tiimi aikoi suunnata Zaofuun ja Zuko valmistautua palaamaan takaisin Tulimaahan suojelemaan Tulen valtias Izumia, lohikäärme lensi ilmalaivan viereen.[5]

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 3: Muutos (易) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Druk on "Ukkosen lohikäärme" Bhutanin mytologiassa ja kansallinen symboli Bhutanin valtakunnassa Etelä-Aasiassa.

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Hedrick, Tim, Hamilton, Joshua (kirjoittajat) & Heck, Colin, Zwyer, Melchior (ohjaajat). (27. kesäkuuta 2014). "Rebirth". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 2. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (27. kesäkuuta 2014). "The Earth Queen". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 3. Nickelodeon.
  3. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (11. heinäkuuta 2014). "In Harm's Way". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 4. Nickelodeon.
  4. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (8. elokuuta 2014). "Long Live the Queen". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 10. Nick.com.
  5. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (15. elokuuta 2014). "The Ultimatum". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 11. Nick.com.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki