FANDOM

WaterbendingEmblem WaterTribeEmblem
Desnajaeska
Desna ja Eska
Elämäkerta
Kansalaisuus

Pohjoinen vesiheimo

Etnisyys

Vesiheimo

Ikä
Syntymävuosi

155 jSk

Vallassa

171 jSk[2] - nykyhetki

Edeltäjä

Unalaq (Pohjoisen vesiheimon päällikkönä)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies (Desna) ja nainen (Eska)

Silmien väri

Vaaleansininen

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Bolin (Eskan poikaystävä; ennen)

Liittolaiset

Asami Sato, Bolin, Korra, Mako, Unalaq (ennen), Pohjoinen vesiheimo, Malina, Tonraq, Zuko

Viholliset

Bolin (ennen), Korra (ennen), Mako (ennen), Vaatu, Pimeät henget, Varrick, Punainen Lootus

Aseet

Vesi

Taistelutyyli

Vedentaitaminen (Pohjoinen tyyli)

Asema
  • Avatarin serkut
  • Pohjoisen vesiheimon heimoprinsessa (Eska, ennen)
  • Pohjoisen vesiheimon päälliköt
  • Vedentaitajamestarit
Yhteistyö

Pohjoinen vesiheimo

Ensiesiintyminen

"Rebel Spirit"

Viimeinen esiintyminen
Alkuperäinen
ääninäyttelijä
  • Aaron Himelstein (Desna)
  • Aubrey Plaza (Eska)

Desna ja Eska ovat Pohjoisen vesiheimon entisen päällikön Unalaqin kaksostytär ja -poika. He ovat myös Avatar Korran serkkuja ja Pohjoisen vesiheimon nykyisiä johtajia. He olivat uskollisia isälleen, totellen jokaista hänen käskyään siihen asti, kun hän yhdistyi Vaatun kanssa tullakseen Pimeäksi Avatariksi. He kuitenkin kääntyivät jälkeenpäin isäänsä vastaan ja auttoivat Avatar-tiimiä pelastamaan maailman pimeyden aikakaudelta.[3]

Historia Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Desna ja Eska syntyivät Unalaqille ja Malinalle vuonna 155 jSk. Kasvaessaan Pohjoisessa vesiheimossa, Desna ja Eska arvostivat vähän Eteläistä vesiheimoa ja sen asukkaita, mukaan lukien heidän serkkuaan Korraa.

171 jSk Muokkaa

Bolinin tapaaminen Muokkaa

Vuonna 171 jSk Desna ja Eska osallistuivat isänsä kanssa Eteläisen vesiheimon Jäätikön henkien juhlaan, ja seisoivat hiljaisina isänsä ja setänsä Tonraqin tervehtiessä toisiaan.

Pohjoisen päällikön lapsina he istuivat kunniapöydässä kuninkaallisella juhla-aterialla, joka järjestettiin heidän isänsä kunniaksi. Siellä he kuuntelivat Unalaqin ja Korran välistä keskustelua, vaikka pysyivät koko ajan hiljaa.

Eskatarraabolinia

Eska julisti Bolinin omakseen.

Päivällisen jälkeen he osallistuivat karnevaaleihin, jossa he seisoivat arvokkaasti ja tuijottivat ohikulkijoita välinpitämättöminä. Silloin Bolin lähestyi Eskaa ja yritti hurmata hänet. Eska vain tuijotti häntä, ja Bolinia alkoi hermostuttaa. Desna kysyi yksitoikkoisesti, yrittikö Bolin solmia sidettä hänen siskonsa kanssa. Huvittuneena ajatuksesta viettää aikaa niinkin eri kulttuuritaustan omaavan henkilön kanssa Eska totesi Bolinin kuuluvan nyt hänelle. Kun Bolin kuitenkin kysyi halusiko hän hänet poikaystäväksi vai orjaksi, Eska ei selventänyt ja käski Bolinin voittaa hänelle palkintoja.[4]

Matka etelänavalle Muokkaa

Joskus myöhemmin, kaksoset matkustivat isänsä, Korran, Makon, Bolinin ja Tonraqin kanssa etelänavan keskukseen, missä Avatar Korra avaisi Eteläisen vesiheimon henkiportaalin lopettaakseen pimeiden henkien hyökkäykset. Desna ja Eska olivat aikeissa kulkea kamelijakin selässä, mutta Bolin tuli heidän viereensä sivuvainuisella moottorikelkalla, jolloin Eska tiedusteli, oliko sivuvaunussa tilaa kahdelle matkustajalle. Bolin vastasi innokkasti myöntävästi tulkien asian niin, että Eska tahtoi matkustaa yhdessä hänen kanssaan. Eska oli kuitenkin tarkoittanut, että Bolin ajaisi moottorikelkkaa hänen ja hänen veljensä ollessa matkustajina, mikä aiheutti Bolinille mielipahaa.

Sukulaiset Muokkaa

Senna

Tonraq

Unalaq

Malina[5]

Korra

Desna

Eska

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Desna ja Eska ovat kolmas kaksopari kummastakin sarjasta, ensimmäiset ovat Poi ja Ping, toiset ovat Lo ja Li, neljännet ovat Wei ja Wing, ja viidennet ovat Hundun ja hänen veljensä. Kuitenkin, he ovat ainoita kaksosia, jotka ovat eri sukupuolta.
  • Kaksoset näyttäisivät pystyvän kommunikoimaan keskenään sanomatta toisilleen sanaakaan.
  • Eska on ainoa tunnettu naispuolinen heimopäällikkö Vesiheimosta.
    • Eska on myös ainoa tunnettu vedentaitaja Pohjoisesta vesiheimosta, joka käytti vedenhallintaa taistelemiseen. Heimo piti tätä tabuna vuoteen 100 jSk asti, jolloin naispuoliset vedentaitajat saivat käyttää taitojaan ainoastaan parantamiseen. Ironisesti, Eska ei itse ollut parantaja.
    • Eska on myös ainoa tunnettu nainen Vesiheimosta, joka on antanut miehelle kihlajaiskorun, koska yleensä naiset saavat käsinkaiverretun korun miehiltä.
  • Tuottajat vitsailivat paljastavansa, että Desna ja Eska olivat oikeasti pimeitä henkiä Unalaqin hallinnassa toisen kirjan lopussa.[6]
Edeltäjä 
Tuntematon, aikanaan Yue
Heimoprinsessa (Eska)
155 jSk - 171 jSk
Seuraaja 
Tuntematon
Edeltäjä 
Unalaq
Pohjoisen vesiheimon päällikkö
171 jSk - nykyhetki
Seuraaja 
Virkaan astuva

Viitteet Muokkaa

  1. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (22. marraskuuta 2013). "Light in the Dark". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 14. Nickelodeon.
  2. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (27. kesäkuuta 2014). "The Earth Queen". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 3. Nickelodeon.
  3. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (22. marraskuuta 2013). "Darkness Falls". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 13. Nickelodeon.
  4. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (13. syyskuuta 2013). "Rebel Spirit". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 1. Nickelodeon.
  5. Official Family Trees. (25. tammikuuta 2015). Nickelodeon.
  6. Bryan Konietzko DVD-kommentaari jaksosta "Light in the Dark".

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki