FANDOM

EarthKingdomEmblem.png
Bosco
Bosco
Elämäkerta
Kansalaisuus

Itärannikko, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Kuollut

Ennen vuotta 171 jSk[1]

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Uros

Ihon väri

Ruskea

Ihotyyppi

Turkki

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Maan valtias Kuei, Avatar-tiimi

Viholliset

Azula, Dai Li, Tulikansa

Asema

Maan valtias Kuein lemmikki

Yhteistyö

Maan valtakunta

Ensiesiintyminen

"Muurien kaupunki"

Viimeinen esiintyminen

The Promise, osa 2

Ääninäyttelijä

Clancy Brown

Bosco oli Maan valtias Kuein lemmikkikarhu, joka asui isäntänsä kanssa Maan valtakunnan kuninkaallisessa palatsissa.

Historia Muokkaa

Ennen vangiksi joutumistaan, Bosco asui metsässä Maan valtakunnan itäisellä rannikolla. Se oli tiedettävästi ainoa yksilö lajistaan, vaikka Maan valtias oli käskenyt Ba Sing Sein yliopiston parhaimpia eläintieteilijöitä etsimään Boscolle puolisia. Ainoastaan vähän tiedetään sen tottumuksista luonnossa; kuitenkin, Bosco piti vaeltamisesta kuninkaallisessa palatsissa isäntänsä kanssa, ja sillä oli kehittynyt maku kakuille ja piirakoille.

Bosco oli kunniavieras syntymäpäiväjuhlassa, jonka Maan valtias oli järjestänyt hänelle. Juhlien aikana, se söi suuria annoksia ruokaa ja oli ihastunut Aangin vedentaitamistemppuihin.[2]

Hän istui usein Kuein vierellä ja oli yksi pääsyistä, joiden vuoksi Kuei päätti kuunnella, mitä sanottavaa Aangilla ja hänen ystävillään oli Ba Sing Sein salaliitosta, koska Bosco vaikutti pitävän Aangista.[3]

Bosco oli Kuein vierellä, kun hän tervehti valeasuissa olevia Azulaa, Maita ja Ty Leeta. Ilmeisesti Main oltiin pakotettu siivoamaan kaikki Boscon jätökset.[4] Bosco joutui eroon Kueista, kun Azula oli määrännyt Dai Lita pidättämään valtiaan, mutta tapasi pian isäntänsä uudelleen, kun Sokka ja Toph pelastivat hänet Ty Leelta ja Mailta.[5]

Ba Sing Sein vallankaappauksen jälkeen, Sokka yritti opettaa Boscoa selviytymään luonnossa, vaikka hän luovutti monien yritysten jälkeen opettaa kiipeämistä, kalastamista, karjumista ja itsensä puolustamista. Bosco oli myöhemmin Kuein pääsyynä vaeltaa Maan valtakunnassa, kun hän oli tajunnut, että Boscolla oli rajallista tietoa karhuna olemiseen sekä hänellä itsellään oli rajallista tietoa kuninkaana toimimiseen. Siitä syystä, molemmat erosivat Avatar-tiimistä matkustellakseen maailmalla valeasuissa.[6]

Ba Sing Sein vapautuksen jälkeen ja Satavuotisen sodan päätyttyä, Bosco palasi luksuselämään, kun Kuei sai Maan valtiaan asemansa takaisin.

Esiintymiset Muokkaa

Avatar: The Last Airbender

Kirja 2: Maa (土)

Kirja 3: Tuli (火)

Avatar-sarjakuvat

Kirja 2: Maa (土)

Sarjakuvakirjatrilogiat

Trivia Muokkaa

  • Bosco on yksi harvoista eläinhahmoista, joiden ääniefektejä ei ollut tehnyt Dee Bradley Baker.
  • Boscon kynnet hoidettiin kaksi kertaa kuukaudessa.[6]

Viitteet Muokkaa

  1. Bryan Konietzkon ja Michael Dante DiMartinon DVD-kommentaari jaksosta "The Coronation".
  2. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & MacMullan, Lauren (ohjaaja). (2. syyskuuta 2006). "Muurien kaupunki". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 14. Nickelodeon.
  3. O'Bryan, John (kirjoittaja) & Spaulding, Ethan (ohjaaja). (17. marraskuuta 2006). "Maan valtias". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 18. Nickelodeon.
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Volpe, Giancarlo (ohjaaja). (1. joulukuuta 2006). "Guru". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 19. Nickelodeon.
  5. Ehasz, Aaron (kirjoittaja) & DiMartino, Michael Dante (ohjaaja). (1. joulukuuta 2006). "Kohtalon suunta". Avatar: The Last Airbender. Kirja 2: Maa. Jakso 20. Nickelodeon.
  6. 6,0 6,1 Hamilton, Joshua; Matte, Johane (kirjoittaja), Matte, Johane (taiteilija), Dzioba, Wes (värittäjä), Comicraft (tekstittäjä). "It's Only Natural" (18.9.2007), Nick Mag Presents: Avatar: The Last Airbender.

Katso myös Muokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki