FANDOM

EarthbendingEmblem.png UnitedRepublicEmblem.png
Bolin
愽林
Bolin
Elämäkerta
Muut nimet
Kansalaisuus

Republic City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Maan valtakunta, Tulikansa

Ikä
Syntymävuosi

154 jSk

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Vihreä

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Eska (tyttöystävä; ennen)

Liittolaiset

Mako, San, Naoki, Shady Shin, Toza, Korra, Naga, Pabu, Asami Sato, Tenzin, Lin Beifong, Pema, Jinora, Ikki, Meelo, Gommu, Iroh, Varrick, Eska, Ginger, Tu, Opal, Kuvira (ennen), Baatar nuorempi (ennen), Suyin Beifong, Toph Beifong, lisää...

Viholliset

Tahno, Equalistit, muut pro-taitamisjoukkueet, Amon, Luutnantti, Hiroshi Sato, Tarrlok, Unalaq, Eska (ennen), Punainen Lootus, Kuvira, Baatar nuorempi, Maan imperiumin armeija, Hou-Ting, lisää...

Aseet

Maa, laava

Taistelutyyli

Maantaitaminen, laavantaitaminen

Ammatti
  • Näyttelijä (ennen)
  • Pro-taitaja (ennen)
  • Sotilasupseeri (ennen)
Asema

Maan imperiumin armeijan korpraali (ennen)

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"A Leaf in the Wind"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

P. J. Byrne

Bolin on monikulttuurisen perheen maantaitajapoika. Kun tulentaitaja murhasi hänen vanhempansa, hän eli ja kasvoi Republic Cityn kaduilla veljensä Makon kanssa.[2] Hän perusti veljensä kanssa pro-taitamisjoukkueen nimeltä Tulifretit, johon liittyi myöhemmin myös Avatar Korra. Pro-taitamisturnauksen päätyttyä Bolinista tuli osa Avatar-tiimiä, ja hän taisteli ystäviensä kanssa Equalisteja vastaan.[3]

Equalistien kapinan jälkeisinä kuukausina Bolin ystävystyi Eteläisen vesiheimon liikemieheen nimeltä Varrick, ja sai pääosan tämän propagandaelokuvasarjassa The Adventures of Nuktuk: Hero of the South, jonka tarkoituksena oli saada Yhdistyneiden joukkojen tuki Eteläiselle vesiheimolle Vesiheimojen sisällissodan aikana.[4] Palattuaan Avatar-tiimin luo, Bolin yritti auttaa ystäviään estämään päällikkö Unalaqia yhdistymästä pimeyden hengen Vaatun kanssa Harmonisen lähentymisen aikana.[5]

Muutamia viikkoja Harmonisen lähentymisen jälkeen Bolin ystävineen matkusti ympäri Maan valtakuntaa etsimässä tuulentaitajia.[6] Ryhmän erottua Tenzinistä Ba Sing Seissä,[7] he jatkoivat matkaa Zaofuun, mistä he saivat väliaikaisen turvapaikan Metalliklaanin luota ja missä Bolin tapasi Opalin.[8] Kun Punainen Lootus yritti kidnapata Korran,[9] he joutuivat kuitenkin lopettamaan tuulentaitajien etsinnän voidakseen keskittyä uuden uhkan pysäyttämiseen.

Punaisen Lootuksen kukistumisen jälkeen Bolin aloitti suhteen Opalin kanssa, ja liittyi jossain vaiheessa Kuviran armeijaan auttaakseen sekasortoisen Maan valtakunnan yhdistämisessä.[10] Ajan myötä hän huomasi, että Kuviran teoilla oli pimeämpi puoli, ja hän yritti karata, mutta jäi kiinni.[11] Varrickin aiheuttaman räjähdyksen turvin hän pääsi lopulta pakoon, jättäen armeijan vähäksi aikaa siihen uskoon, että he olivat kuolleet[12]. Hän palasi takaisin Avatar-tiimin luokse Republic Cityyn ja auttoi Kuviran kukistamisessa, korjaten samalla hänen ja Opalin suhdetta.[13][14]

Historia Muokkaa

Varhainen elämä Muokkaa

Bolin syntyi Republic Cityssä monikulttuuriseen perheeseen kaksi vuotta veljensä Makon jälkeen; hänen isänsä, San, oli kotoisin Maan valtakunasta ja hänen äitinsä, Naoki, Tulimaasta. Opittuaan ensin maantaitamista hän yritti opetella myös metallintaitamista, muttei koskaan onnistunut. Olleessaan kuusivuotias hän menetti vanhempansa tulentaitajavarkaalle, jolloin Mako jäi hänen ainoaksi perheenjäsenekseen. Bolin oli täysin riippuvainen veljestään, joka otti vanhemman roolin. Veljekset huijasivat ihmisiä Republic Cityn kaduilla saadakseen itselleen rahaa ja he kuuluivat myös jossain vaiheessa Kolmoisuhka-triadiin.

Eräänä päivänä vuonna 167 jSk, Bolinin ollessa osallisena Kolmoisuhka-triadin kanssa, 14-vuotias maantaitaja ja hänen veljensä aikoivat huijata vanhahkoa naista. Kun Mako oli tarttunut naisen laukkuun, Bolin esitti pelastajaa ja palautti tavaran teeskenneltyään taistelevansa veljeään vastaan. Nainen antoi hänelle vain kaksi yuania, raivostuttaen Bolinin ja yllyttäen hänet varastamaan leivän häneltä. Hän palasi Makon luoksen leivän kanssa ja antoi siitä osan hänelle, osoittaakseen, että se maistui paremmalta kuin se, mitä he olivat syöneet edellisenä päivänä, vaikka he eivät olleet syöneet mitään tuona päivänä.

Myöhemminä sinä päivänä, Bolin meni Kolmoisuhka-triadin päämajaan veljensä kanssa ja näki Shady Shinin lahjovan Tozaa, pro-taitajaa. Kun Bolin ilmaisi pettymyksensä nähdessään Tozanin käyttäytyvän näin, Mako tuli hermostuneeksi, uskoen Tozanin tulevan iloiseksi lahjoituksen vastaanottamisesta. Jälkeenpäin, Shin kertoi heille, että jos he eivät hankkisi tarpeeksi lahjuksia Tozanille, hän hylkäisi Bolinin ja Makon kaduille, minkä jälkeen veljekset lähtivät nopeasti.

Sukulaiset Muokkaa

Yin

Bohai

LiLing

Chow

San

Naoki

Chow Jr.

Tu

Meng-Meng

Mako

Bolin

Esiintymiset Muokkaa

Republic City Hustle

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Bolinin ulkonäköä inspiroivät varhaiset luonnokset Tophista, jonka piti olla alkujaan mies.
  • Makon mukaan Bolinilla oli tapana tuoda "hulluja fanityttöjä" Tulifrettien pukuhuoneeseen.
  • Bolin muistuttaa Sokkaa;
    • Heillä on sisar, joka on tapaillut Avataria.
    • Menettivät äitinsä tulentaitajalle.
    • Keksinyt nimen Avatar-tiimille.
    • Molemmilla oli romanttinen suhde Pohjoisen vesiheimon prinsessaan, kuten myös Maan valtakunnasta kotoisin olevaan ei-taitajaan, jonka nimessä oli neljä kirjainta.
  • Bolin on huono valehtelemaan.
  • Yhdessä Ghazanin kanssa, Bolin on toinen tunnettu maantaitaja, joka oppi hallitsemaan laavantaitamista olematta Avatar.
  • Ghazanin kuoltua, Bolin on ainoa elossa oleva laavantaitaja.
Edeltäjä 
Mako
Tulifrettien kapteeni
170 jSk - nykyhetki
Seuraaja 
Virkaan astuva

Viitteet Muokkaa

  1. Hedrick, Tim (kirjoittaja). (16. elokuuta 2013). "Republic City Hustle: osa 2". Republic City Hustle. Jakso 2. Nick.com.
  2. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (27. kesäkuuta 2014). "The Earth Queen". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 3. Nickelodeon.
  3. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (2. kesäkuuta 2012). "When Extremes Meet". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 8. Nickelodeon.
  4. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). "Night of a Thousand Stars". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 11. Nickelodeon.
  5. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (15. marraskuuta 2013). "Harmonic Convergence". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 12. Nickelodeon.
  6. Hedrick, Tim, Hamilton, Joshua (kirjoittajat) & Heck, Colin, Zwyer, Melchior (ohjaajat). (27. kesäkuuta 2014). "Rebirth". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 2. Nickelodeon.
  7. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (11. heinäkuuta 2014). "In Harm's Way". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 4. Nickelodeon.
  8. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (11. heinäkuuta 2014). "The Metal Clan". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 5. Nickelodeon.
  9. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Zwyer, Mel (ohjaaja). (18. heinäkuuta 2014). "Original Airbenders". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 7. Nickelodeon.
  10. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (3. lokakuuta 2014). "After All These Years". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 1. Nick.com.
  11. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (31. lokakuuta 2014). "Enemy at the Gates". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 5. Nick.com.
  12. Hedrick, Tim (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (7. marraskuuta 2014). "The Battle of Zaofu". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 6. Nick.com.
  13. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (28. marraskuuta 2014). "Beyond the Wilds". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 9. Nick.com.
  14. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (12. joulukuuta 2014). "Kuvira's Gambit". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 11. Nick.com.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki