FANDOM

Oikea maailma

"The spirits must stop fighting the humans and return to their home in the Spirit World. I will teach men to respect the spirits so that balance will be maintained. I will be the bridge between our two worlds."
Wan

Ensimmäinen Avatar
"Beginnings, Part 2"
Tiedot
Sarja

The Legend of Korra

Kirja

Henget

Jakso

20/52

Alkuperäinen
ensiesitys

12. lokakuuta 2013 (New Yorkin Comic-Con)
18. lokakuuta 2013 (televisio)

Käsikirjoitus

Tim Hedrick

Ohjaus

Ian Graham

Animointi

Studio Mir

Tuotantonumero

120

Jakso-opas
Edellinen

"Beginnings, Part 1"

Seuraava

"The Guide"

"Beginnings, Part 2" on The Legend of Korran toisen tuotantokauden kahdeksas sekä koko sarjan 20. jakso. Sen alkuperäinen ensiesitys oli New Yorkin Comic-Con -tapahtumassa 12. lokakuuta 2013. Nickelodeonilla se esitettiin jakson "Beginnings, Part 1" ohella ensi kerran 18. lokakuuta 2013.

Lyhyesti Muokkaa

Wan näyttää Korralle, kuinka hän oppi kolme muuta alkuvoimaa ja miksi hän yhdistyi Raavan kanssa ensimmäiseksi Avatariksi. Korra ymmärtää, mitä hänen täytyy tehdä palauttaakseen tasapainon sekä fyysiseen maailmaan että henkimaailmaan.

Juoni Muokkaa

Wan tajuaa virheensä

Vapautettuaan Vaatun, Raava selittää Wanille tämän tekemän virheen.

Korra lepää yhä maanalaisessa lammikossa täynnä henkien vettä. Bhanti-heimolaiset miettivät yhä pitäisikö hänet nostaa jo ylös, mutta shamaanin mukaan Korra yritti yhä luoda yhteyttä varhaisimpiin muistoihinsa ja kohdata menneisyytensä. Korran huomio palasi Wanin tarinaan, jossa Raava moitti Wania henkien asioihin sekaantumisesta.

Wan taistelee henkiä vastaan

Wan käyttää tulentaitamista taistellakseen tuulentaitajien kylää uhkaavia vihaisia henkiä vastaan.

Myöhemmin Wan löysi joukon ihmisiä, jotka kykenivät taitamaan taitamaan tuulta, ja innoissaan nähdessään ihmisiä kahden vuoden jälkeen. Peloissaan tuulentaitajat lähtivät paikalta ja Wan yritti seurata heitä, kunnes päätyi kalliolle, jota ei voinut kulkea. Hän huomasi yhden tuulentaitajan juoksevan häntä kohti, mutta oli yllättynyt nähdessään tämän leijuvan kohti ilmassa leijuvaa leijonakonnaa. Wan onnistui pääsemään leijonakonnan selässä olevaan kylään ja esitteli itsensä sen asukkaille. Sitten Vaatu paljasti läsnäolonsa ja alisti henkiä valtaansa, pakottaen ne terrorisoimaan kyläläisiä. Wan yritti taistella henkiä vastaan tulentaitamisella, kunnes Raava ilmestyi. Omahyväinen Vaatu lupasi tuhota Raavan Harmonisen lähentymisen koittaessa ja poistui paikalta pimeiden henkien kanssa. Kyläläiset kysyivät miksi henget hyökkäsivät ja Wan selitti virheensä, toivoen voivansa korjata sen. Raava varoitti Wania, että Vaatun kasvaessa voimakkaammaksi, hänen voimansa heikkenivät, uhaten peittää maailman pimeyteen. Wan päätti taistella Vaatua vastaan pyytämällä leijonakonnalta tuulen voimaa. Aluksi, leijonakonna epäröi, koska yksikään ihminen ei ollut ennen taitanut useampaa alkuvoimaa, mutta Wan halusi hyvittää tekemänsä vahingot. Leijonakonna suostui antamaan Wanille tuulen voiman, mutta Raava täytyisi pidätellä sitä, kunnes hän hallitsisi sen täysin. Valon henki kysyi miksi hänen oli autettava samaa ihmisiä, koska oli vastuussa tapahtunssta, mutta muutti mielensä Wanin selittäessä, ettei kumpikaan voittaisi Vaatua yksin.

Henget vastaan ihmiset

Wan yhdistää voimansa Raavan kanssa toivoen voivansa pysäyttää taistelun henkien ja ihmisten välillä.

Tuulentaitamisopintojen alkaessa, Raava selitti Harmonisen lähentymisen olevan tapahtuma, jonka aikana hänen ja Vaatun oli taisteltava maailman kohtlosta. Heillä oli vain vuosi aikaa valmistautua, joten Raava yhdisti voimansa Wanin kanssa kulkemalla tämän lävitse, ja teki tuulentaitamisesta mahdollista. Wan harjoitellessa voimien käyttöä, hän kysyi Raavalta miksi hän ja Vaatu eivät kumpikaan olleet tuhoutuneet kymmenen tuhannen vuoden sisällä. Valon henki selitti, että valo ja pimeys eivät voi olla olemassa ilman toisiaan. Jos hän kukistaisi Vaatun, pimeys kasvaisi hänen sisällään, kunnes Vaatu jälleen ilmestyisi. Raava kokisi saman, jos Vaatu tuhoaisi hänet. Wan ei ymmärtänyt miksi Vaatun voittaminen oli huono asia, jos Raava syntyisi uudelleen. Raava huomauttaa, ettähänen tuhonsa myötä, Vaatu tuhoaisi kaiken ympärillään. Ymmärrettyän mikä heitä odotti, Wan etsi käsiinsä muut leijonakonnat saadakseen hallintaansa myös veden ja maan.

VUoden lopulla, Wan ja Raava saapuivat kaadettuun metsään. Heille selviää, että Wanin ystävät olivat lähteneet kaupungistaa rakentaakseen oman. Mutta useat heidän tovereistaan olivat joutuneet henkien tappamiksi, joten he halusivat kostaa hengille. Raava nuhteli heitä ja sanoi näiden toiminnan vain pahentaneen tilannetta. Yhtäkkiä joukko henkiä, jotka Wan tunnisti keitaalta, saapuvat estämään ihmisiä polttamasta metsää. Wan yrittää sovitella heidän välejään, mutta Vaatu ilmestyy ja korruptoi henget vahvistamalla näiden vihaa. Ihmiset käyttävät tulentaitamista niitä vastaan, mutta Wan erottaa molemmat osapuolet toisistaan tuulentaitamisella. Hän ja Raava yhdistävät välittömästi voimansa, jolloin nuori mies taitaa kaikkia neljää alkuvoimaa. Taistelu loppuu hetkeksi ja henget palaavat normaaleiksi, mutta Wanin keho rasituu Raavan oleskelusta hänen kehossaan, jolloin hän pyörtyy. Raava kantaa tajuttomaan pois jälleenalkaneen taistelun keskeltä. Kun Wan herää, Vaatu ilmestyy ja paljastaa kaikkien ihmisten tuhoutuneen. Luvaten maailmanlopun koittavan pina, pimeyden henki poistuu paikalta.

Vaatu vangittu

Vaatu, jonka Wan oli vanginnut Ajan puuhun.

Raava, hyvin heikossa tilassa, pyytää Wania matkustamaan Etelänavan henkiportaalille Harmoista lähentymistä varten. Viimeisessä taistelussa Vaatua vastaan, Wan joutuu jatkuvasti lyödyksi, vaikka oli yhdistynt Raavan kanssa ja käyttänyt kaikkia taitamisvoimiaan. Vaikka Raavan oleskelu hänen kehossaan rasittaahäntä, Wan kieltäytyy luovuttamasta. Harmonisen lähentymsen alkaessa, Wan koskettaa eteläistä henkiportaalia ja imee itseensä henkistä voimaa yhdistäen oman voimansa Raavan olemukseen pysyvästi, luoden Avatarin hengen. Vangittuaan Vaatun kaikilla neljällä alkuvoimalla Ajan puuhun, Wan päättää ottaa tehtäväkseen estää uusien katastrofien tapahtuminen tuomalla rauhaa ihmisten ja henkien välille ja toimien kahden maailman välisenä siltana. Tehdaäkseen sen, hän käskee kaikkia henkiä lähtemään fyysisestä maailmasta ja palaamaan henkimaailmaan, minkä jälkeen hän sulkee henkiportaalit varmistaakseen, ettei yksikään ihminen fyysisesti henkimaailmaan vapauttamaan pimeyden henkeä.

Leijonakonnat julistavat maailmassa alkaneen uuden ajan ja päättävät vetäytyä tehtävästään ihmiskunnan suojelijoina, eivätkä enää antaneet yhdellekään ihmiselle taitamisvoimia. Erilaisten taitamiskulttuurien välille syttyy kuitenkin sotia ja Wan päättää toimia heidän välisenään sovittelijana. Monta vuotta myöhemmin, vanhaksi tullut ja kuolemaa tekevä Wan nojaa suurta kiveä vasten keskellä tyhjää taistelutannerta. Hän pyytää anteeksi Raavalta, ettei onnistunut tuomaan rauhaa ja tasapainoa, sekä harmittelee, että Vaatun vangitsemista huolimatta maailmassa oli yhä kaaosta ja tuhoa. Raava lohduttaa häntä luvaten olevansa tämän kanssa kaikkien tämän elintapaileitten ajan ja etteivät he antaisi periksi. Wanin vedettyä henkeä viimeisen kerran, kultainen valo poistuu hänen ruumiistaa ja hajoaa pieniksi hiukkaisiksi. Näkymän muututtua valkoiseksi, taustalta kuuluu Wanin seuraavan inkarnaation itkua ja Korran näky päättyy.

Lentobiisonien lauma

Korra viedään lentobiisonilauman luokse, jota shamaani oli kasvattanut Satavuotisesta sodasta asti.

Korra avaa silmänsä Avatar-tilassa ja nousee ylös vetäen syvään henkeä. Shamaani kysyi tiesikö hän kuka oli. Korra kertoi nimensä ja sanoi olevansa Avatar. Shamaani vei Korran ulos lentobiisonilauman luokse, josta he olivat huolehtineet Satavuotisesta sodasta alkaen. Korra mietti kuinka kauan oli ollut tajuton. Shamaani ei osaa vastata, mutta sanoo, ettei aikaa ole paljon. Seuraava Harmoninen lähentyminen oli vain muutaman viikon päästä. Korra päättää, että hänen oli suljettava henkiportaali ennen sen tapahtumista. Korra ottaa yhden lentobiisoneista ja poistuu saarelta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki