FANDOM

EarthKingdomEmblem
Tämä artikkeli kertoo Suyin Beifongin aviomiehestä. Baatarin ja Suyinin vanhimmasta pojasta kertoo Baatar nuorempi.
Baatar
Baatar
Elämäkerta
Kansalaisuus

Zaofu, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Oliivinvihreä

Hiusten väri

Harmaa

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Suyin Beifong (vaimo)

Liittolaiset

Suyin Beifong, Huan, Opal, Wei ja Wing, Baatar nuorempi (ennen), Korra, Toph Beifong

Viholliset

Kuvira, Maan imperiumin armeija, Baatar nuorempi (ennen)

Ammatti

Arkkitehti

Asema

Zaofun arkkitehti

Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"The Metal Clan"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Jim Meskimen

Baatar on arkkitehti ja Suyin Beifongin aviomies, jonka kanssa hänellä on viisi lasta. Hän auttoi metallisen kaupungin Zaofun rakentamisessa.

Historia Muokkaa

Varhaisempi elämä Muokkaa

Suyin palkkasi Baatarin auttamaan Zaofun rakentamisessa. Myöhemmin he menivät naimisiin ja saivat viisi lasta: Baatar nuoremman, Huanin, Opalin, Wein ja Wingin.

171 jSk Muokkaa

Kun Suyin oli päivällisellä Avatar Korran ja hänen ystäviensä kanssa, Baatar ohitti ruokasalin ja ilmoitti vaimolleen syövänsä toimistolla, koska hänellä oli tärkeitä töitä. Suyin salli hänen jatkaa töitään, jolloin Baatar kehui vaimoaan.

Seuraavana päivänä, Baatar todisti yhdessä Huanin, Wein ja Wingin kanssa Suyinin ja Linin taistelua. Heidän tappelunsa loppui kuitenkin pian, kun Opal keskeytti heidät. Myöhemmin samana iltana, Baatar ja Suyin antoivat Opalille luvan lähteä Pohjoiselle tuulitemppelille harjoittelemaan tuulentaitamista Tenzinin kanssa.

Opalin jäähyväisillallisella, Baatar katseli ylpeänä, kun Suyin kehui heidän tytärtään ja kohotti maljansa hänelle. Myöhemmin hän katseli ainoan tyttärensä lähtöä Pohjoiselle tuulitemppelille ilmalaivalla.

174 jSk Muokkaa

Baatar nuoremman petos Muokkaa

Kun Kuvira toi armeijansa Zaofuun, Baatar meni junalla tähystyspaikalle nähdäkseen tilanteen. Hän meni vaimonsa luokse ja sanoi voivansa ottaa yhteyttä presidentti Raikoon saadakseen Yhdistyneiden joukkojen tuen. Suyin vastasi, ettei siitä olisi hyötyä, sillä lisäjoukot eivät ehtisi millään saapua ajoissa.

Baatar liittyi perheensä joukkoon heidän tavatessaan Kuviran, Baatar nuoremman ja Bolinin. Hän yritti puhua järkeä pojalleen, sanoen, että tämän paikka oli perheensä luona Zaofussa. Hän sai kuitenkin järkytyksekseen kuulla, ettei Baatar nuorempi halunnut palata, koska tämä tunsi elävänsä isänsä varjossa.

Yöllä, Baatar oli astelemassa puutarhassa, kun Korra tuli hänen luokseen ja kysyi, missä Suyin oli. Huolestuneena hän kertoi Avatarille, että hänen vaimonsa ja kaksoset olivat lähteneet Kuviran leiriin pysäyttääkseen uhan. Hän istui hiljaa, kun hänen tyttärensä yritti saada Korran toimimaan, mutta oli järkyttynyt kuullessaan Kuviran ilmoittavan, että Suyin oli vangittu. Hän kysyi Avatarilta, mikä heidän toimintasuunnitelmansa oli, ja hänen osakseen jäi vahtia Ikkiä ja Meeloa Korran, Opalin ja Jinoran mennessä neuvottelemaan Kuviran kanssa.

Kuviran tullessa joukkoineen kaupunkiin ja käskiessä kaikkia kumartamaan hänelle, Baatar ja Huan jäivät seisomaan, Baatar nuoremman vihaksi. Hänen vanhin poikansa tuli hänen luokseen ja käski häntä kumartamaan Kuviralle, mutta hän kieltäytyi ja kertoi tyynesti olevansa pettynyt poikaansa. Sitten eräs metallintaitajasotilas tuli ja vei hänet pois.

Vankilasta pako Muokkaa

Baatar ja hänen muu perheensä vietiin luolaan Kuviran tehtaan alle. Heidät kaikki vangittiin puiseen selliin, joka roikkui köysillä nähtävästi pohjattoman kuilun yllä. Kun Toph, Lin, ja Bolin saapuivat, hän katsoi, kuinka Lin heitti jokaisen hänen pojistaan ilman halki Bolinin kiinniotettavaksi. Peloissaan korkeista paikoista, hän kyyristyi sellin nurkkaan ja pyysi Liniä jättämään hänet sinne, mutta Lin ei välittänyt hänen aneluistaan ja heitti hänet pakolla. Vartijat kuitenkin kuulivat hänen kauhunhuutonsa ja tekivät hälytyksen. He kaikki pääsivät turvallisesti maan pinnalle, missä hän tapasi tyttärensä, jota hän halasi lämpimästi. Opalin ja Bolinin lähdettyä pelastamaan Zhu Litä ja Suyinin, Linin, Wein ja Wingin lähdettyä tuhoamaan Kuviran henkivoimatykkiä, Baatar jäi Huanin ja Tophin luokse. Kun hän yritti jutella anoppinsa kanssa kysymällä, miten tämä voi, ja kutsui tätä "äidiksi", Toph kielsi häntä koskaan käyttämästä sitä nimitystä uudestaan. Myöhemmin hän pakeni perheensä, Bolinin ja Zhu Lin kanssa Juicyllä.

Republic Cityn evakuointi Muokkaa

Viikkoa Republic Cityyn saapumisensa jälkeen, Baatar, yhdessä Huanin kanssa, liittyi viimeiseen Republic Citystä lähtevään joukkon. He jäivät jumiin keskikaupungin rautatieasemalle, kun Kuvira hyökkäsi kaupunkiin ja tuhosi junaradan. Prinssi Wu tuli auttamaan kahden luolamyyrän kanssa, ja Baatar ja muut seurasivat niitä niiden raivatessa tietä maan alle. Hän katsoi hämmästyneenä, kun Wu johti laulamalla ja tanssimalla luolamyyrät heitä uhkaavien mechapukujen kimppuun.

He kaikki pääsivät turvallisesti pois kaupungista. Myöhemmin hän oli paikalla Varrickin ja Zhu Lin hääjuhlissa Tuulitemppelisaarella; hän istui samassa pöydässä muun perheensä kanssa.

Sukulaiset Muokkaa

Lao

Poppy

Kanto

Toph

Tuntematon

Lin

Suyin

Baatar

Baatar Jr.

Huan

Opal

Wei

Wing

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 3: Muutos (易) Muokkaa

Kirja 4: Tasapaino (平衡) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Baatar on akrofoobikko.
  • Baatar on toinen tiedetty henkilö, jonka lapsi on nimetty hänen mukaansa, ensimmäisen ollessa Chan ja kolmannen ollessa Chow.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki