FANDOM

UnitedRepublicEmblem
Asami Sato
Asami Sato
Elämäkerta
Kansalaisuus

Republic City, Yhdistynyt tasavalta

Etnisyys

Tulikansa [2]

Ikä

18 (Kirja 1: Ilma)

Syntymävuosi

152 jSk

Edeltäjä

Hiroshi Sato (Tulevaisuuden Teollisuuden toimitusjohtajana)

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Vaaleanvihreä

Hiusten väri

Musta

Persoonalliset tiedot
Rakkauselämä

Korra (tyttöystävä)

  • Mako (poikaystävä; ennen)
Liittolaiset

Yasuko, Mako, Bolin, Korra, Pabu, Lin Beifong, Tenzin, Naga, Meelo, Ikki, Jinora, Pema, Tonraq, Senna, Tulevaisuuden Teollisuus, Suyin Beifong, Kai, lisää...

Viholliset

Agni Kai -triadi, Amon, Luutnantti, Hiroshi Sato, Equalistit, Tarrlok, Unalaq, Punainen Lootus

Aseet

Sähköhanska

Taistelutyyli

Lähitaistelu

Ammatti

Liikenainen

  • Suunnittelija
  • Teollisuudenharjoittaja
Asema

Tulevaisuuden Teollisuuden toimitusjohtaja

Ensiesiintyminen

"The Voice in the Night"

Viimeinen esiintyminen

"The Last Stand"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Seychelle Gabriel

Asami Sato on Hiroshi Saton tytär ja ainoa lapsi.[3] Vaikka hän on ei-taitaja, hän ei kanna kaunaa hänen äitinsä tappaneille taitajille, toisin kuin hänen isänsä, joka paljastui Equalistien aseiden valmistajaksi ja Amonin liittolaiseksi.[1] Tapauksen jälkeen Asami alkoi taistella aktiivisesti Equalisteja vastaan osana Avatar-tiimiä.[4] Equalistien kukistuttua hänestä tuli Tulevaisuuden Teollisuuden uusi toimitusjohtaja, ja hän suunnitteli nostavansa yrityksen taas huipulle ja palauttavansa sen maineen. Kaksi viikkoa Harmonisen lähentymisen jälkeen hän lähti yhdessä ystäviensä kanssa etsimään uusia tuulentaitajia,[5] mutta he joutuivat lopettamaan etsinnät, kun Punainen Lootus yritti kidnapata Korran Zaofussa.[6] Vuonna 174 jSk, hänen autettuaan Kuviran kukistamisessa, Asami aloitti romanttisen suhteen parhaan ystävänsä Korran kanssa.[7][8]

Historia Muokkaa

Varhaisempi elämä Muokkaa

Kun Asami oli 6-vuotias, hänen äitinsä menehtyi Agni Kai -triadin murtauduttua heidän kartanoonsa.[1][9] Äitinsä murhan jälkeen, Hiroshi vei Asamin kaupungin parhaimpien itsepuolustusopettajien luokse, jotta hän pystyisi puolustamaan itseään. Tapauksen vuoksi hänen isänsä alkoi kantamaan kaunaa kaikkia taitajia kohtaan, jolloin hän liittyi Equalistien puolelle ja ryhtyi heidän aseenvalmistajaksi.[1]

170 jSk Muokkaa

Pääartikkeli: Asami Saton historia (152 jSk - 170 jSk)

Jonkin aikaa Avatar Korran saapumisesta Republic Cityyn, Asami törmäsi vahingossa Makoon moottoripyörällään, kun hän yllättäen alkoi ylittämään tietä päästäkseen raitiovaunun kyytiin. Tuntiessaan syyllisyyttä tapauksesta, Asami pahoitteli ja, kun hän tunnisti Makon Tulifrettien kapteeniksi, hän pyysi tätä syömään Kwongin keittiöön. Kuullessaan Tulifrettien rahallisesta tilanteesta ja ollessaan pro-taitamisen kannattaja, Asami vakuutti isäänsä sponsoroimaan joukkuetta. Heidän suhteensa alkoi tämän jälkeen mennä pidemmälle.[9]

Kun Pro-taitamisareenalle oltiin hyökätty,[10] Asami tarjosi suojaa Makolle ja Bolinille Saton kartanosta. Pian sen jälkeen, kun Korra oli syyttänyt Hiroshia olevan Equalisti, Lin, Tenzin ja metallintaitajapoliisivoimat tutkivat kartanon, jolloin selvisi Korran puhuneen totta. Asami oli syvästi loukkaantunut isänsä uskollisuudesta ja päätti taistella häntä ja Equalisteja vastaan.[1]

Yhdessä Korran, Makon ja Bolinin kanssa, Asami muodosti uuden Avatar-tiimin ja otaksui itselleen kuljettajan roolin. Yrittäessään suojella ei-taitajia eräässä kaupunginosassa, Tarrlok pidätti hänet, koska hän oli ei-taitaja, joka rikkoi ulkonaliikkumiskieltoa. Lin Beifong vapautti hänet kuitenkin pian.

Equalistien hyökätessä Republic Cityssä, Asami pelasti Tenzinin poliisien päämajalta ennen vetäytymistään maan alle muun tiimin mukana.[11] Erottuaan Makon kanssa, hän meni Bolinin ja kenraali Irohin kanssa tuhoamaan isänsä uusinta keksintöä, kaksitasoista lentokonetta lentokentän lähettyvillä.[12] Asami käytti mechatankkia tuhotakseen lentokoneet, mutta joutui taistelemaan omaa isäänsä vastaan, joka hyökkäsi hänen kimppuunsa ja aikoi tappaa hänet. Voitettuaan taistelun Bolinin avustuksella, Asami vangitsi isänsä ja luovutti hänet viranomaisille vangittavaksi.[13]

171 jSk Muokkaa

Harmoninen lähentyminen Muokkaa

Pääartikkeli: Asami Saton historia (171 jSk - Harmoninen lähentyminen)

Kuusi kuukautta myöhemmin Amonin tappiosta ja Hiroshin vangitsemisesta, Asami sai otettua määräysvallan Tulevaisuuden Teollisuudessa. Yrityksen maine oli kuitenkin kehno isänsä osallisuudesta Equalistien kanssa, jolloin Asami matkusti Eteläiseen vesiheimoon tapaamaan Varrickia tarkoituksenaan pelastaa yritys konkurssilta. Kun vesiheimojen välille puhkesi sisällissota, Asami liittyi Korran seuraan, jotta konflikti saataisiin estettyä.

Yhdessä muiden kanssa, Asami palasi Republic Cityyn tapaamaan presidentti Raikoa. Samalla hän tarkisti, miten hänen yrityksensä pärjäsi. Huomatessaan sen tarvitsevan lisää rahaa, Varrick ehdotti, että hän myisi mechatankkeja etelävaltiolle. Tulevaisuuden Teollisuuden lähetysten varastamisen jälkeen, Asami ja Mako yrittivät saada varkaita kiinni Kolmoisuhka-triadin kanssa. Kaksikko kuitenkin petettiin ja yrityksen tavaravarasto oltiin tyhjennetty. Asamin täytyi myydä Tulevaisuuden Teollisuuden enemmistöosuus Varricikille. Hän ja Mako alkoivat uudelleen seurustella.

Vaikka presidentti Raiko kieltäytyi auttamasta Korraa Unalaqia vastaan, Asami tarjosi apuaan hänelle ja matkusti etelänavalle lopun Avatar-tiimin kanssa Varrickilta hankitulla ilmalaivalla. Suunnitelmana oli hyökätä ylhäältä käsin, hän käytti Varrickin ilmalaivaa harhautukseen Makon ja Bolinin kanssa, jotta Korra, Tenzin, Kya ja Bumi saisivat mahdollisuuden päästä henkimaailmaan. Suunnitelma epäonnistui ja kaikki muut joutuivat vangiksi paitsi Bumi. Kun Bumi oli onnistunut pelastamaan heidät, Korra ohjasi Asamia viemään Tonraqin parannettavaksi, kun taas taitajat menisivät henkimaailmaan pysäyttämään Unalaqin yhdistymästä Vaatun kanssa sekä etsimään Jinoran henkeä. Asami pysyi parannuskodassa Kataran, Tonraqin ja Sennan kanssa vahtimassa Jinoran kehoa. Kun nuori tuulentaitaja heräsi, Asami tiedosti heti ystäviensä olevan kunnossa ja oli helpottunut kuullessaan Korran pelastaneen maailman.[14]

Uusien tuulentaitajien löytäminen Muokkaa

Harmonisen lähentymisen jälkeen, Asami tapasi Korran presidentti Raikon lehdistötilaisuudessa. Nähdessään Avatarin valittavan hänen huonosta hyväksynnästään kansalaisten keskuudessa, Asami yritti käskeä häntä ottamasta asiaa vakavasti. Palattuaan takaisin Tuulitemppelisaarelle, Asami ihmetteli, missä Mako oli. Bolin vastasi tämän olevan poliisiasemalla. Pian sen jälkeen, Asami todisti Bumin saaneen kyvyn taitaa tuulta. Seuraavana päivänä hän katseli, kuinka Bumi yritti uudestaan tuulentaitamista. Lin ja Mako vierailivat Tuuletemppelisaarella ja antoivat ryhmälle raportteja kaupungin muista tuulentaitajista. Asami katseli Makon outoa käyttäytymistä hänen ja Korran seurassa.

Kun Avatar-tiimi päätti lähteä Maan valtakuntaan etsimään uusia tuulentaitajia, Asami kalusti heille Tulevaisuuden Teollisuuden ilmalaivan, koska hänen mielestään heidän tulisi matkustaa tyylikkäästi. Ryhmän saavuttua ensimmäiseen kylään, he tapasivat uuden tuulentaitajan Kuonin ja liittyivät päivälliselle hänen perheensä seuraan. Keskustelu kuitenkin hajosi nopeasti, koska Kuon ei suostunut lähtemään kotoaan. Kun he lähtivät, Asami uskoi, että heidän pitäisi yrittää kovemmin saamaan heitä liittymään heidän seuraansa. Vierailut muissa kylissä eivät tuottaneet tulosta, jolloin ryhmä päätti järjestää "tuulishow'n", millä he voisivat vakuuttaa uusia tuulentaitajia liittymään. Korra käytti tuulentaitamista "napatakseen" Makon, joka esitti tulentaitajarikollista. Esityksen jälkeen, he onnistuivat värväämään vain yhden tuulentaitajan, pojan nimeltään Kai, joka valehteli lainsuojattomien surmanneen hänen vanhempansa. Poika paljastui kuitenkin varkaaksi, jota kaupungin poliisit olivat jahdanneet. Ryhmä suostui silti ottamaan hänet mukaan, kun hän oli luvannut muuttua.

Sukulaiset Muokkaa

Hiroshi

Yasuko

Asami

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra

Kirja 1: Ilma (气)

Kirja 2: Henget (神靈)

Kirja 3: Muutos (易)

Kirja 4: Tasapaino (平衡)

Trivia Muokkaa

  • Kuten Katara ja Sokka, Asami menetti äitinsä tulentaitajalle ollessaan nuori.
  • Asami on toinen henkilö, jota on erehdytty luulemaan Avatariksi; ensimmäinen oli Sokka sarjakuvassa "Sokka the Avatar" ja jaksossa "Maan valtias".

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (19. toukokuuta 2012). "The Aftermath". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 7. Nickelodeon.
  2. The Legend of Korra Press Site - Character descriptions. Viacom International Inc. (17. maaliskuuta 2012).
  3. Aikainen luonnos Asami Satosta. Korra Nation Tumblrissa. (29. helmikuuta 2012).
  4. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (2. kesäkuuta 2012). "When Extremes Meet". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 8. Nickelodeon.
  5. Hedrick, Tim, Hamilton, Joshua (kirjoittajat) & Heck, Colin, Zwyer, Melchior (ohjaajat). (27. kesäkuuta 2014). "Rebirth". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 2. Nickelodeon.
  6. Hamilton, Joshua (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (25. heinäkuuta 2014). "The Terror Within". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 8. Nickelodeon.
  7. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Zwyer, Melchior (ohjaaja). (19. joulukuuta 2014). "The Last Stand". The Legend of Korra. Kirja 4: Tasapaino. Jakso 13. Nick.com.
  8. Konietzko, Bryan. (22. joulukuuta 2014). Korrasami is Canon. Tumblr.
  9. Viittausvirhe: Virheellinen <ref>-elementti; viitettä VN ei löytynyt
  10. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (12. toukokuuta 2012). "And the Winner Is...". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 6. Nickelodeon.
  11. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (16. kesäkuuta 2012). "Turning the Tides". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 10. Nickelodeon.
  12. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Skeletons in the Closet". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 11. Nickelodeon.
  13. DiMartino, Michael Dante, Konietzko, Bryan (kirjoittajat) & Dos Santos, Joaquim, Ryu, Ki Hyun (ohjaajat). (23. kesäkuuta 2012). "Endgame". The Legend of Korra. Kirja 1: Ilma. Jakso 12. Nickelodeon.
  14. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Graham, Ian (ohjaaja). (22. marraskuuta 2013). "Light in the Dark". The Legend of Korra. Kirja 2: Henget. Jakso 14. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki