FANDOM

Henkimaailma ikoni

"This is the Tree of Time. And the legends say that its roots bind the spirit and physical worlds together."
Tenzin kertoo Korralle Ajan puusta.

Ajan puu

Ajan puu seisoo henkiportaalien välissä.

Ajan puu (engl. Tree of Time) on henkimaailmassa, pohjoisen ja eteläisen henkiportaalin välissä seisova puu. Vuonna 9829 eSk Avatar Wan vangitsi Vaatun puun sisään estääkseen pimeyttä valtaamasta maailmaa.

Historia Muokkaa

Vuonna 9829 eSk, Wan, yhdistyttyään Raavan kanssa, käytti neljää taitamisvoimaa kukistaakseen Vaatun ja vangitakseen tämän Ajan puun onton kuoren sisään.

Kymmenen tuhatta vuotta myöhemmin, vuonna 171 jSk, Unalaq kävi Vaatun luona Ajan puulla ja pahoitteli epäonnistuttuaan tuomaan Avatar Korran avaamaan pohjoisen henkiportaalin. Vaatu sanoi Unalaqille, ettei tämä ollut vielä pettänyt hänen luottamustaan, sillä Korra oli elossa ja silläkin hetkellä Henkimaailmassa.

Korra tapasi Vaatun pian saavuttuaan henkimaailmaan. Unalaq, uhkaamalla tuhota Jinoran sielun, pakotti Korran avaamaan pohjoisen portaalin ja vapauttamaan suuren määrän energiaa, joka heikensi Vaatun vanginnutta muuria.

Juuri ennen Harmonista lähentymistä, Korra epäonnistui sulkemaan etelän portaalin, ja näki, kuinka Vaatu vapautui Ajan puusta.

Pimeän Avatarin revittyä Raavan ja menneiden Avatarien henget pois Korrasta, Tenzin vei Korran Ajan puuhun. Koska puu oli yhteydessä kosmiseen energiaan, se säilytti kaikki muistot, ja Korra näki ja muisti asiat, jotka oli unohtanut muistinmenetyksensä jälkeen. Meditoimalla puun sisällä, Korra pystyi taitamaan omaa sisäistä voimaansa yhdistyäkseen kosmisen energian kanssa, luoden hengestään valtavan astraaliheijastuman.

Pian lukuisat pimeät henget hyökkäsivät puulle tarkoituksenaan hakea Korran ruumis, mutta Tenzin, Bumi, Kya, Bolin ja Mako pidättelivät heitä. Desna ja Eska auttoivat myös taistelemaan pimeitä henkiä vastaan, mutta ajautuivat pian Ajan puun sisälle muiden mukana. Ennen kuin henget ehtivät kokonaan puun sisälle, Korran astraaliheijastuma palasi mukanaan valo, joka häivytti pimeät henget.

Vaatun tuhouduttua Ajan puu ja ympäröivä alue alkoivat kylpeä valossa, houkutellen monia rauhanomaisia henkiä paikalle. Kaksi ja puoli vuotta siitä, kun Korra menetti yhteytensä Avatarin henkeen Punaisen Lootuksen jäsenten aiheuttaman elohopeamyrkytyksen takia, hän palasi Ajan puulle meditoidakseen sen sisällä. Henget kuitenkin rikkoivat hänen rauhansa koko ajan väittelemällä keskenään siitä, oliko hän Avatar vai ei. Kerrottuaan että hän oli, henget tulivat hänen lähelleen ja kysyivät, missä hän oli ollut. Korran kerrottua, mitä oli tapahtunut, hän sanoi tulleensa Ajan puulle löytääkseen Raavan. Viimeksi siellä ollessaan hän oli nähnyt paljon näkyjä, muttei nähnyt nyt mitään. Kun eräs hengistä tarjosi apuaan, Korra kieltäytyi, uskoen, että hänen täytyi selvittää se itse. Hän lähti henkimaailmasta ja alkoi matkaamaan ympäri maailmaa yksinään.

Vähän aikaa myöhemmin Korra seurasi Republic Cityn henkimaista lähteviä henkiä Ajan puulle. Hän pyysi niitä auttamaan puolustamaan kaupunkia Kuviralta, joka turmeli henkiköynnöksiä käyttääkseen niitä muita ihmisiä vastaan. Käärmelintuhengen hylättyä hänen pyyntönsä henget katosivat yksi kerrallaan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki