FANDOM

EarthbendingEmblem.png EarthKingdomEmblem.png RedLotus.png
Aiwei
Aiwei
Elämäkerta
Kansalaisuus

Zaofu, Maan valtakunta

Etnisyys

Maan valtakunta

Fyysinen esittely
Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Harmaa

Persoonalliset tiedot
Liittolaiset

Punainen Lootus (ennen)

Viholliset

Suyin Beifong, Korra, Lin Beifong, Avatar-tiimi

Aseet

Maa, metalli

Taistelutyyli

Maantaitaminen, metallintaitaminen

Ammatti

Suyin Beifongin neuvonantaja (ennen)

Asema
  • Totuudennäkijä
  • Zaofun karkulainen
Yhteistyö
Ensiesiintyminen

"The Metal Clan"

Viimeinen esiintyminen

"The Stakeout"

Alkuperäinen
ääninäyttelijä

Maurice LaMarche

Aiwei oli Maan valtakunnan karkulainen ja entinen Suyin Beifongin luotettava neuvonantaja, joka oli taitava totuudennäkijä. Tämän kyvyn ansiosta hän sai paljon kunnioitusta Zaofussa, kunnes paljastui Punaisen Lootuksen vakoojaksi epäonnistuneen Avatar Korran kidnappausyrityksen jälkeen. Paon jälkeen Aiwei tapasi Zaheerin henkimaailmassa, missä hänet heitettiin Kadonneiden sielujen sumuun.

Historia Muokkaa

Avatar-tiimin saapuminen Muokkaa

Vuonna 171 jSk, muutama viikko Harmonisen lähentymisen jälkeen, Aiwei tervehti henkilökohtaisesti Avatar Korraa ja tämän ystäviä, jotka olivat tulleet Zaofuun etsimään uutta tuulentaitajaa. Kun Korra väitti, että hän ja hänen kolme ystäväänsä olivat ainoita, jotka olivat saapuneet, Aiwei havaitsi tämän valehtelevan. Hän mainitsi asiasta vasta sitten, kun ryhmä oli tavannut Suyinin, jolloin Korran piti paljastaa Lin Beifongin olevan heidän seurassaan.

Seuraavana päivänä Aiwei huomasin Linin olevan stressaantunut ja tarjosi erään akupunktionistin käyntikorttia.

Aiwei myöhemmin osallistui Opalin jäähyväisjuhlaan ja istui Makon vieressä. Kuullessaan Makon ilmaisevan inhoavansa paikkaansa, Aiwei tajusi, ettei tämä haluannut istua hänen vieressään. Vaikka Mako väitti muuta, Aiwei tiesi hänen valehtelevan.

Paljastuminen Muokkaa

Kun Opal oli lähtenyt Pohjoiseen tuulitemppeliin, Aiwei auttoi salaa Zaheeria ja kumppaneita tunkeutumaan Zaofuun kotinsa salaisesta kulkureitistä. He kuitenkin epäonnistuivat kidnappaamaan Avatarin. Kun ryhmä oli paennut kaupungista, Aiwei, jonka henkilöllisyys ei ollut paljastunut, antoi Korralle vastamyrkkyä. Kaikki päättelivät, ettei Zaheer ja hänen ryhmänsä voinut päästä kaupunkiin ilman sisäpuolista apua. Aiwei alkoi haastattelemaan kaikkia vartijoita Suyinin pyynnöstä. Aikanaan Aiwei ilmoitti yhden vartijoista, Hong Linin, valehtelevan ja tutki hänen kotinsa Avatar-tiimin kanssa. Sieltä he löysivät Aiwein sinne laittamia todisteita.

Aiwei löysi jälkeenpäin Avatar-timiin kotoaan ja vaati heiltä selitystä. Kun Korra oli sanonut heidän asiansa liittyvän Hong Li:hin, Aiwei pyysi heitä istuuntumaan ja jatkamaan keskustelua teen äärellä. Hän selitti, etteivät heidän teoriansa voineet pitää paikkaansa ja vakuutti Hong Li:n olevan syyllinen todisteiden takia. Kun Mako kysyi, miten vartija voisi tuntea Zaheerin ryhmän, Aiwei oletti hänen saattaneen lahjoa ryhmän. Jossain vaiheessa Aiwei huomasi kirjahyllyn purkin vaihtaneen paikkaa ja hänen salaisen kulkureittinsä olemassaolon paljastuneen. Hän sanoi Korralle, ettei tällä tulisi olemaan mitään käsitystä, mitä olisi tulossa, ja loi äkkiä metallisen seinämän hänen ja Avatar-tiimin välille päästäkseen pakoon, jättäen taakseen pommin tuhoamaan kaiken todistusaineiston.

Vankeusrangaistus Kadonneiden sielujen sumussa Muokkaa

Aiwei matkusti Sumuisten palmujen keitaalle, missä hän vuokrasi itselleen huoneen paikallisesta majatalosta. Hän meditoi itsensä henkimaailmaan, sillä hänellä oli siellä tapaaminen Zaheerin kanssa. Vaikka Aiwei vakuutti tuhonneensa kaikki todisteet, jotka olisivat voineet vaarantaa Punaisen Lootuksen, Zaheer heitti hänet Kadonneiden sielujen sumuun.

Kyvyt Muokkaa

Aiwei oli hyvin perehtynyt käyttämään maantaitamiseen erikoistuneita tekniikoita, ja hän osasi käyttää metallintaitamista ja seismistä aistia. Hän kykeni nostamaan suuren ja paksun metallisen seinän pysäyttääkseen vihollisen hyökkäyksen. Aiwei ansaitsi itselleen totuudennäkijän tittelin, koska pystyi kertomaan, puhuivatko ihmiset totta vai eivät. Suyinin mukaan Aiwein kyvyn ansiosta Zaofussa ei ollut salaisuuksia. Seurauksena oli, että vain hän kykeni valehtelemaan ilman, että kukaan pystyisi paljastamaan häntä. Aiwei pystyi myös pääsemään henkimaailmaan meditoimalla.

Esiintymiset Muokkaa

The Legend of Korra Muokkaa

Kirja 3: Muutos (易) Muokkaa

Trivia Muokkaa

  • Koska hän kykeni aistimaan totuuksia ja valheita, Aiwei kierteli kaupungilla paljain jaloin.
  • Aiwei on ensimmäinen henkilö, joka kykeni käyttämään seismistä aistimasta olematta Avatar tai Beifong, ja toinen henkilö, joka pystyi käyttämään kykyä aistiakseen valheita, ensimmäisen ollessa Toph Beifong.

Viitteet Muokkaa

  1. DiMartino, Michael Dante (kirjoittaja) & Heck, Colin (ohjaaja). (11. heinäkuuta 2014). "The Metal Clan". The Legend of Korra. Kirja 3: Muutos. Jakso 5. Nickelodeon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki